D`ale presei (parțial) libere

Uncategorized Send feedback »

Daniel Săuca

A trecut și Ziua Mondială a Libertății Presei. Așa cum vor trece și alte Zile, numai bune de „bifat” un scandal, hai două. La noi, firește, nu a avut loc (aproape) nicio dezbatere despre minunata libertate a presei postmioritice. S-a „discutat” despre scandalul pornit de Dragoș Pătraru la TVR. Realizatorul emisiunii „Starea nației” a difuzat în spațiul public înregistrări cu șefa televiziunii publice, le știți deja, alea cu „cap de porc” și „hateri” (ce-o fi însemnând?). S-au revărsat mii, zeci de mii de păreri, „ofuscate”, „oripilate”, „dom`le, e incredibil”, „nu se poate așa ceva” etc. Probabil. Dar, apropo de minunata libertate a presei, nu s-a prea dezbătut marea problemă: cu ce drept, în ce bază a difuzat dl. Pătraru înregistrări ale unor discuții care nu au avut loc în spațiul public? Printre puținii (dacă nu cumva singurul) ziariști din media centrală care au ridicat această serioasă problemă (deontologică) s-a aflat Cristian Tudor Popescu. În loc de orice alte opinii personale, redau un fragment din spusele d-sale: „Niciodată eu nu aş face aşa ceva şi nu aş utiliza astfel de înregistrări, aşa cum au fost prezentate. Nu consider că face parte din jurnalism aşa ceva – a înregistra un coleg, fie că este şef, fie că nu, în cursul unei discuţii restrânse, pentru că din acea înregistrare rezultă că sunt două sau cel mult trei persoane care discută. Acele ziceri ale şefei TVR nu au fost făcute în faţa redacţiei. Jurnalista în cauză nu a fost numită «cap de porc» de faţă cu toţi colegii şi, cu atât mai puţin, de faţă cu opinia publică. Acele înregistrări sunt relevante în legătură cu educaţia persoanei în cauză, în legătură cu manierele, cu felul de a fi al persoanei, sunt relevante, sigur, dar, repet, nu sunt insulte aduse într-un cadru cât de cât public, cu mai multe persoane în redacţie, ca să producă defavorizarea, dăunare persoanei respective. Sunt relevante pentru caracterul său, dar pentru acuzarea ei în raport cu redacţia, nu, nu sunt relevante, pentru că astfel de insulte sunt acuzabile chiar în justiţie în clipa în care sunt făcute publice” (adevarul.ro).

Iulian Comanescu, în „Dilema veche” (nr. 737, 5-11 aprilie 2018): „Astăzi, dreptul la liberă exprimare nu mai e o problemă. Problema e excesul de exprimare, pe care nu-l poți rezolva prin restricții legale”. Dacă privim problema (și) dinspre televiziunile de știri mai „vorbărețe”, probabil e așa. E de văzut și o altă pistă: peste 9 milioane de români ar deschide măcar o dată pe lună facebook-ul, în timp ce românii sunt și „campioni la uitat la televizor. Media timpului petrecut de români în faţa televizorului este aproape dublă faţă de media globală. 1 din 5 români petrece între 4 si 6 ore zilnic în fața televizorului. Media timpului petrecut în faţa televizorului în România este de 5.46 ore. Media globală este de aproximativ 3 ore” (paginademedia.ro). Nu m-aș mira: destui compatrioți stau pe facebook în timp ce „privesc” și televizorul; alții, nu puțini, vorbesc în timp ce merge televizorul…

Magazin Sălăjean

http://www.magazinsalajean.ro/editorial/dale-presei-partial-libere

Se mai citesc ziare tipărite în România? Vedeți aici realitatea

Uncategorized Send feedback »

TOP PRINT. Ce publicații pe hârtie sunt distribuite în România? În câte exemplare? Vă prezentăm topul tuturor publicațiilor tipărite din România, incluzând aici titlurile gratuite, dar și ziarele, revistele pentru femei, ghidurile TV și jurnalele regionale. Publicația care ajunge la cei mai mulți români este ghidul gratuit săptămânal cu promoțiile Kaufland: aproape cinci milioane de exemplare sunt distribuite la fiecare ediție.

Kaufland este singurul catalog promoțional auditat de BRAT - Biroul Român de Audit al Tirajelor. Ceilalți retaileri (Carrefour, Lidl) nu au broșurile auditate. Dintre ziare, cele mai multe exemplare le distribuie Ghidul TV Click de vineri (peste 130.000 de exemplare) și ziarul Click din timpul săptămânii (peste 70.000). Practic în bucătările (cu sute de mii de exemplare în vremurile bune, acum mulți ani) mai distribuie aproape 50.000. Cel mai vândut dintre titlurile quality este ediția Adevărul Weekend (13.000 de exemplare, de două ori mai multe decât ziarul din timpul săptămânii). (...)

Pagina de Media

https://www.paginademedia.ro/2018/03/pe-hartie-cel-mai-distribuit-titlu-ramane-brosura-kaufland-lista-tuturor-publicatiilor-cu-cifre-de-vanzari

 

Gala Presei Sălăjene, ediția a XI-a 2017

Uncategorized Send feedback »

Florin Negoiţă

 Sala “Dialoguri europene” a Centrului de Cultură şi Artă Sălaj a găzduit vineri, 8 decembrie 2017, Gala Presei Sălăjene, ajunsă în acest an la ediția a XI-a. Evenimentul a fost organizat de Asociația Jurnaliștilor din Județul Sălaj (AJS), organizație afiliată la CNS Cartel Alfa și la Convenția Organizațiilor de Media, în parteneriat cu Consiliul Județean (CJ) Sălaj și Primăria Municipiului Zalău. Au fost prezenți, printre jurnaliști, directori de publicații și invitați, Tiberiu Marc – președintele Consiliului Județean Sălaj, Florin Florian – prefectul județului, Ionel Ciunt – primarul municipiului Zalău, Teodor Balajel și Fazakas Nicolae – viceprimari ai municipiului, Doina Cociș – managerul Direcției Județene pentru Cultură Sălaj, Corina Bejinariu – directorul Muzeului Județean de Istorie și Artă Zalău, reprezentanții Jandarmeriei Sălaj, Inspectoratului de Poliție Sălaj și ai ISU SMURD Sălaj, personalități din viața politică sălăjeană, cadre didactice și alți reprezentanți ai unor instituții din județ. (...)

Magazin Sălăjean

http://www.magazinsalajean.ro/cultura/gala-presei-salajene-editia-a-xi-a-2017

 

 

 

Anuarul Presei Sălăjene 2017

Uncategorized Send feedback »

Daniel Săuca

 

A apărut ediția 2017 a Anuarului Presei Sălăjene, o publicație editată de Asociația Jurnaliștilor din Sălaj, cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Sălaj. Anuarul cuprinde articole apărute în media sălăjeană (print, on-line, radio, tv) în perioada octombrie 2016 – noiembrie 2017, în limba română și în limba maghiară. Semnează Balog Anetta (Szilágyság), Gina Bicăzan (Sălajul pur și simplu), Bogdán Zsolt (Hepehupa), Imelda Chința (Caiete Silvane), Ionuț Costinaș (Sportul Sălăjean), Fejér László (Hepehupa), Ioana Gale (Sălajul pur și simplu), Petru Galiș (Caiete Silvane), Gáspár Attila (Szilágyság), Józsa László (Szilágyság), László László (Hepehupa), Marcel Lucaciu (Caiete Silvane), Cristian Moldovan (Sportul Sălăjean), Mihaela Moldovan (Sălajul pur și simplu), Marius Morar (Magazin Sălăjean), Daniel Mureșan (Magazin Sălăjean), Florin Negoiță (Magazin Sălăjean), Sebastian Olaru (Agerpres), Călin Onicaș (Sportul Sălăjean), Călin Pavăl (Sălajul pur și simplu), Cristina Pop (Sălăjeanul), Marin Pop (Caiete Silvane), Püsök Sándor Csaba (Szilágyság), Daniel Săuca (Magazin Sălăjean), Sepsi Melinda, Szabó Alexandra (Szilágyság), Szabó Attila (Hepehupa), Szabó Zsolt (Hepehupa), Szász Borbála (Szilágyság), Marin Ștefan (Magazin Sălăjean), Viorel Tăutan (Caiete Silvane), Viorel Varga (Graiul Sălajului), Olivian Vădan (Magazin Sălăjean), Andreea Vilcovschi (Magazin Sălăjean) – print și Adrian Lungu (Radio România Actualități) și Ana Tudoran (Sălăjeanul TV) la secțiunea radio-tv. (...)

Magazin Sălăjean

http://www.magazinsalajean.ro/editorial/anuarul-presei-salajene-2017

 

 

Lansări de carte, fotografie şi folclor la Gala Presei Sălăjene 2017

Uncategorized Send feedback »

Cea de a XI-a ediție a Galei Presei Sălăjene a reunit, într-o atmosferă destinsă, membrii Asociației Jurnaliștilor din Sălaj, purtători de cuvânt, reprezentanți ai instituțiilor publice, ai partidelor politice, ai cultelor religioase și ai agenților economici, în organizarea Asociației Jurnaliștilor din Sălaj, cu sprijinul Consiliului Județean Sălaj, al Primăriei Muncipiului Zalău și al sponsorilor principali Michelin România S.A și TenarisSilcotub. (...)

 

Gina Bicăzan

Sălajul pur și simplu

http://www.salajulpursisimplu.ro/lansari-de-carte-fotografie-si-folclor-la-gala-presei-salajene-2017/

 

 

 

Contact / Help. ©2018 by admin. blog tool / dedicated servers / authors.
Design & icons by N.Design Studio. Skin by Tender Feelings / Skin Faktory.